Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Birgitta Strige - 9 mars 2011 11:39

Måndagen den 7 mars...........

 

Åkte in till Tranås på förmiddagen. Hade tid hos doktorn kl 10.20

Har besvär med mina onda händer och bröstsmärtor som kommer och går lite då och då. Det känns det känns lite oroande när jag bor själv. Det blev både röntgen på händerna, EKG och lämna blodprover samma förmiddag. Han skickar även en remiss så att jag får göra ett arbets-EKG för att kolla så det inte är kärlkramp och det hoppas jag att det inte är, utan en enkel liten åkomma som är övergående. Han skrev ut medicin som jag kan ta när det blir ont i bröstet och det känns bra för om inte tabletterna hjälper skall jag åka in till sjukhuset. Det  känns lugnt att veta hur jag skall hantera situationen när den uppstår.Nog om sjukdomar nu.

 

På eftermiddagen var det dax igen att åka in till Tranås Ida skulle få första sprutan mot Herpes.Den andra skall hon ha veckan innan valpningen.

 

Tisdagen den 8 mars....

 

När jag kom hem  från Ödeshög efter ett besök hos sjukgymnasten, strålade solen från en klarblå himmel och suget på att få valla slog till. Gissa om hundarna blev glad då alla fyra fick följa med ut

Här kommer lite bildbevis.....

 

Snabbt ut med det fyras hjälp...

 

  

Men sen vart det tvärstopp...

 

 

Det fixade duktiga Keya även om en tacka tjurade...

 

 

Keya fick till en lång fråndrivning

   

 

Hem gick det allt  lite väl snabbt........

  

 

 Men se dom har ju hittat en torr grästuva som verkar vara mycket intressant men ingen pardon från Ida...

  

 

Tjippen fick också valla till hans stora glädje......

   

 

Kolla blicken den är skarp.......

 

 

På eftermiddagen var jag bjuden på kalas hos barnbarnet Linus som fyllde 4 år..

 

Stora killen..

  

 Här är det paketöppning.Lego från farmor

 

 

Stövlar och bilar från mormor och morfar..

 

  

 Födelsdagsbarnet väntar på att gästerna skall sätta sig till bords...

   

 

Pappa Beppe och sonen Linus..

   

 

Söta lilla Julia som är 8 månader idag...

   

 

Onsdagen den 9 mars...

 

Efter utfodringen i morse tog hundarna och jag en riktig långpromenad på ca 5km. Trötta och nöjda hundar känns fint när jag sitter framför datorn i några timmarför att uppdatera bloggen.

 

Nu skall vi ut en stund till för att fylla på vatten till fåren mm...

 

Sen blir det tv VM i skidskytte , det kan jag ju  inte missa. Sport på tv är det bästa som finns.

 

Ha det bra !

Gittan 

 

       

Skapa flashcards