Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Birgitta Strige - 3 maj 2011 16:26

 


Alla väntar vi på att Ida skall valpa !


Idag är det 63:e dagen från första parningen så det börjar närma sig. Tempen pendlar mellan 37,5 och37,7 så det är inte så långt kvar.Hon springer lika friskt när vi börjar promenaden, då kan man inte tro att det finns valpar i magen på henne. Men efter en halvtimma lugnar tempot ner sig betydligt då går hon lugnt vid sin matte.


Det hände en intressant grej idag. När vi hade varit i Tranås och handlat brukar jag stanna vid ett stort bete på vägen hem och rasta hundarna. Dom älskar det stället så också idag men inte Ida. När hon rastat sig gick hon direkt till bilen och talade om med all tydlighet att här vill jag inte vara jag vill hem omgående. Släpp in mig i bilen nu !


Det jag också märker är att hon hela tiden vill veta vad jag är hon följer mig som en skugga.


Det var allt från oss..........


Gittan o Ida


Ovido - Quiz & Flashcards