Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Birgitta Strige - 23 maj 2011 12:12


Har jobbat i Gränna lördag o söndag.....


Bästa Maggan och Leffe kom upp för att hjälpa mig. Maggan var valp, hundvakt, matmor,grovarbetare mm. Leffe bytte regnrännor på baksidan, dom gamla var som en tesil. Nu är det så fint så.


Se vad fint det blev..



Leif sågade ner grova grenar på min stora tall, vinter hade gått hårt åt den. Jag brukar komma smygande med min lapp där jag noterat allt som jag behöver hjälp med och det mesta fixar han.Det ni ! Sådana vänner är guld värt


Valparna växer så det knakar. Nu börjar det bli riktigt kul ! Hörsel och syn är påslagna och det märks tydligt när jag pratar med dem går dom på alla fyra ( om än lite vingligt ) mot ljudet. Dom har börjat morra och skälla  så nu är det en annan ljudnivå i valplådan när dom är vakna.


Fick hjälp av Maggan att fotografera dom en och en. Det var väl inte det roligaste tyckte dom. Tik 1  och Hane 2 var svårast inte så bra bilder denna gången.


Tik 1


 


Tik 2


 


Hane 1


 



 


Hane2


 




Hane 3


 


Nu måste jag ut och jobba igen. För en ojämn kamp mot brännässlorna men det är bara att vara envis. Skall träna Keya en omgång till idag hade jag tänkt mig hinna med. Vi behöver finslipa på vissa detajer  




 

Ha det bra !


Gittan

   

Ovido - Quiz & Flashcards