Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

20-21 augusti

Av Birgitta Strige - 22 augusti 2011 08:27

Har varit på IK-1 tävlingar i Orrefors...


Åkte ner på fredags eftermiddagen till Orrefors. Jag hade bokat in mig på vandrarhemmet som jag bott på tidigare. Efter en timme kom Gunwor och Solwig och på lördagen anslöt sig Pelle och Helen.


Det här gänget tävlade jag tillsammans med under helgen...


  


Nu till lördagens tävling som var trevlig med bra djur bra utställning och mycket välordnad.

Keya och jag kom bara till delningen och där vart det stopp. Det har gått troll i det här med att dela, men det är bara att bita i det sura äpplet och träna på.

För dom andra ullbitarna gick det bättre. Känner mig så stolt när jag ser dom ute på plan.Markus placerade sig bäst med en 5:e plats.


Vinnare denna dagen blev Solwig med sin Taggen. Det var ett lungt och fint race. Grattis till er !


 


Efter tävlingen blev vi hembjudna till Markus och Freja och lilla söta dottern Selma sambon Erika var på jobbat.

Där fick hundarna sig några träningspass. För Keyas del blev det att hålla ner tempot.


Gunwor och Finn tränade fösning...


  


Keya och Freja väntar på sin tur...


 


Efter träningen blev vi bjudna på fika med smarrigt kaffebröd till på deras  nybyggda veranda. Tack Markus för en trevlig eftermiddag.

När vi var tillbaka till vandrarhemmet var det dax för grillning och den stod Pelle för. Vi hade en trevlig kväll tillsammans. Det är sådana minnen som jag plockar fram när vintern är kall och mörk. Tack mina goa vänner som jag lärt känna genom min uppfödning.


Nu till söndagen tävling.


Banan var lite ändrad. Delningen var borttagen och ersatt med en tratt. Det visade sig inte vara så enkelt som man kunde tro. För tratten och fållan var satt i draget där fåren skulle lämnas av. Så det gällde att ha hunden på rätt plats.


Pelle och Spice väntar på att fåren skall ställas ut...


 


Rundningen vid startpinnen lugnt och fint...


 


Bra fålla....


   


Markus och Freja jobbar så fint tillsammans i fösningen..


   


Tratten gjorde dom väldigt bra snyggt

     


Vilken känsla när dom vi prisutdelningen ropade upp 2a Ullbitens Freja, 7a Ullbitens Spice, 9a Ullbitens Keya och 13:e Ullbitens Finn.


Markus och Freja 2a


 


Fick rapport från Suzanne och Madicken att dom vann lydnasklass 2 igår. Vilken bra helg det varit för Ullbitarena. Gissa om jag är stolt över er alla  


Ha det fint !

Kram Gittan

 


 


 
 
Ingen bild

Helen m fam

22 augusti 2011 10:04

Detta måste vi göra OM många gånger!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Strige - 17 mars 2016 14:52

Sitter ute i den goa vårsolen och njuter ? Äntligen har våren kommit. Efter både promenad, vallning och lite städning på tomten ligger hundarna helt avslappnande och sover. Inte lilla Eja det är alldeles för mycket att hålla koll på Ha det gott i ??...

Av Birgitta Strige - 6 juni 2015 09:44

 Älskade Sigge          Jag fick bara ha dig till låns i fyra år    Hade hoppats och trott att vi skulle få många fler år tillsammans     Vad som hänt dig får jag aldrig något svar på...   När jag körde in till mig efter att ha varit bo...

Av Birgitta Strige - 26 maj 2015 17:02

Oj oj oj det var många månader sedan jag skrev........... Det är så mycket smidigare med fb så bloggen kommer i skymundan      Vi har vår men inte så varmt. Tycker inte att det är så tokigt ändå...   En IK1 har vi tävlat i och det blev en hed...

Av Birgitta Strige - 10 februari 2015 09:54

ÄLSKADE KEYA         Tänk vad fort livet kan förändras !!   Här är en bild på en dig tio-veckor gammal. Keya som hade hela livet framför sig med roliga saker att göra och så blev det knappt 6 år som vi fick ha kul ihop     Allt kom ...

Av Birgitta Strige - 1 februari 2015 15:06

Hej alla bloggvänner !!   Ni har väl undrat varför jag inte bloggat det är tyvärr så att det är så mycket enklare med fb. Men har jag äntligen redigerat lite nytagna bilder på mina fina tjejer:-) Jag har fått en ny vänsterhöft och håller på m...

Ovido - Quiz & Flashcards