Alla inlägg den 5 september 2011

Av Birgitta Strige - 5 september 2011 08:12

 

Hemma igen efter en trevlig helg !

 

Tävlat Ik-1 på Mörkö med Keya....

 

Lördagens tävling startade vi sist . Kände att Keya var het men att hon var så het det trodde jag nog inte.

På hämtet tappade hon 14 p i framdrivningen innan jag fick ner farten på henne och hon började lyssna.Det som gladde mig var delningen där tog vi full pott 10 p det momentet har vi ju haft problem med under tävlingssäsongen. Tack Maggan för träningen förra helgen i delning.Jag lovar att jag tog det lugnt och avvaktade en lucka. Dagens poäng vart 74/ 35 äntligen fick vi gå hela banan.

Ullbitens Madddicken var där med Madde och dom gjorde ett supersnyggt race men tyvärr ingen delning och därmed ingen fålla men fick ändå fina 74p.

Efter tävlingen åkte jag och hundarna till VästerHaningen till dottern. När vi kom dit var det bara att sätta sig vid dukat bord ( vilken lyx ) och bli serverad en mycket god måltid och ett gott vin. Tack Nina och Rose-marie för en  trevlig kväll. Kram på er !  

 

 På söndagens tävling startade vi näst sist. Allt kändes betydligt bättre med Keya hon jobbade verkligen riktigt bra men så har vi det där med delningen. Jag var lugn och allt såg bra ut men vi lyckades inte.Det var 2 tackor o 2 lamm  i gruppen och båda lammen ville gå med en tacka så vi fick inte till det,kanske var jag för lugn.  Jag är ändå supernöjd med  Keya  efter detta race 72p utan fålla och delning. Det skäms inte för sig.  

 

Trötta men nöjda kom vi hem sent igår kväll efter en trevlig helg.

 

 Nu skall jag ut och träna delning  

 

Ha det gott !

Gittan 

Ovido - Quiz & Flashcards