Alla inlägg den 26 september 2011

Av Birgitta Strige - 26 september 2011 15:53


Har varit och tävlat hos Tjustvallarna i helgen. Mycket trevligt har det varit. Tävlingarna var välorganiserade. Fåren var ärliga och bra på att läsa hund men inte alls så enkla som man trodde från början.


Keya var riktigt duktig denna helgen tycker jag. Poängavdragen stod  jag för.På lördagen fick vi ihop 84 poäng ett ända rackans poäng från ett första pris lite förargligt. En sjätteplats blev det dock. Söndagen var det lite tuffare och mycket jämt mellan ekipagen.Vinnaren fick 82poäng och Keyas sjundeplats gav 79 p  precis bakom kom Markus med Freja på 78 p. Pelle och Spice var lite längre ner i prislistan.


Det är så himla kul att Ullbitarna visar upp sig på banan. Något annat som var roligt var att få träffa Tilda från Idas sista kull en glad possitiv liten tjej.


Kristoffer startade sin fina unga Peg men det var lite för tufft för henne. Vissa moment gjode hon riktigt bra. Så nu är det bara hem och träna vidare på det som inte gick så bra.

På lördagen var Laila och barnen med.Härligt att få träffa mina goa älskade bonus barnbarn. Dom ger mig så mycket kärlek dessa underbara ungar.

 

Lite bilder fick jag ihop från helgen...

 

Söta goa glada Klara

 

  

 

Hampus undrar vad han tänker på ?

 

  

 

Lucas som bjöd mig på en hamburgare.....

 

  

 

Undrar om det snackas taktik ?????

 

  

 

Freja fixat crossen nu skall fåren tillbaka till husse....

 

  

 

Peg i framdrivningen. Fint avstånd till fåren...

 

  

 

Vill inte, vill inte säger fåren.....

 

  

 

Carina och Don kollar banan........

 

  

 

Carina hade bjudit hem ett gäng till sig på middag och övernattning. Jag var en av dom lyckliga. Vi hade en MYCKET trevlig kväll med god mat och många goa skratt. Tack Carina för din gästfrihet det var så kul att få träffa dina kompisar och vara en i gänget.

 

Vad det gäller tävlandet framöver så är Ida anmäld till IK-2 i Orrefors men det är mycket tveksam om vi kommer iväg. Ida har ju skurit sig på trampdynan i höger tass och det vill inte riktigt läka ihop som jag hoppats på. Avvaktar denna veckan annars får jag lämna återbud. Vilket jag helst inte vill gör. Någon tävling vore kul att få göra med Ida i år.

Keya har inga mer tävlingar inbokade utan nu är det nog slut för i år. Jag väntar på att hon skall börja löpa. Har tänkt att para henne då men är hon som mamma Ida kan jag få vänta länge.

 

Kram

Gittan

Ovido - Quiz & Flashcards