Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Hösten är här !!!

Av Birgitta Strige - 9 oktober 2011 09:43

TÄNK !!!!


Att för en vecka sedan såg det så här ut...


Fåren betar lungt på vallen. Hundarna ligger och passar och jag sitter  och läser en bok. Hur mysigt som helst.


  


Och dryga veckan senare är det  -2,4 grader. Hösten är här och därmed är det dax för stöd utfodring av fåren...


Vi vill ha kraftfoder...........


  


Filippa och Ida visar vägen. Fast jag tror knappast att det behövs...


  


hundarna ligger lungt och kollar..............


  


Mums..........


  


Nä, nu är det banne mig dax för lite vallning tycker Filippa....


  


Okey säger keya


 


då kör vi....


   

    


Fick några fina närbilder på mina tjejer som jag bara måste ta med...


Ida


  


Filippa


   


Keya


  


Det blev inget tävlande för Ida och mig i Orrefors denna helgen. Idas trampdyna var inte helt okey.

Satte mig och räknade igenom vad det skulle ha kostat att åka ner och tävla och fick en riktig chock. Staravg. 450 + boende 800:- + bensin 460 + mat och grillfest = ca 2000:- för en tävlings helg det är ju inte klokt vad det det har blivit dyrt. Skall man nu inte ha råd att tävla  längre. För det är ju det roligaste jag vet  att tävla och få träffa alla trevliga människor runt om vårt avlånga land. 

Här hemma förbereder vi oss för vintern så gott det  nu går. Nästa vecka skall fåren klippas och jag kommer att få hjälp med att ta ut ströbädden i lilla- fårhuset.

Ströbädden i carporten har jag tagit ut själv. Det blev ca 35 fulla skottkärror. Var  stolt jag är att jag fixade det.  

Tränar både ida och Keya på vallen nu när det är slaget. Blir lite mer kvalitet med något större ytor. Men veckan som kommer är det bäst att hålla sig på hemmaplan för då börjar älgjakten . 


Ha det bäst !


Kram

Gittan



 
 
Ingen bild

Suzanne och Madicken

9 oktober 2011 19:53

Underbara bilder som vanligt. Mamma Filippa ser ut som en ung bc-tjej. Var rädd om dig och ha det i blåsvädret och fullmånekylan
Kram

 
Ingen bild

Helen m familj

10 oktober 2011 08:41

Hej Gittan! Du vet att du ska be om hjälp när det behövs!!! Vi ställer gärna upp när vi kan. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Strige - 17 mars 2016 14:52

Sitter ute i den goa vårsolen och njuter ? Äntligen har våren kommit. Efter både promenad, vallning och lite städning på tomten ligger hundarna helt avslappnande och sover. Inte lilla Eja det är alldeles för mycket att hålla koll på Ha det gott i ??...

Av Birgitta Strige - 6 juni 2015 09:44

 Älskade Sigge          Jag fick bara ha dig till låns i fyra år    Hade hoppats och trott att vi skulle få många fler år tillsammans     Vad som hänt dig får jag aldrig något svar på...   När jag körde in till mig efter att ha varit bo...

Av Birgitta Strige - 26 maj 2015 17:02

Oj oj oj det var många månader sedan jag skrev........... Det är så mycket smidigare med fb så bloggen kommer i skymundan      Vi har vår men inte så varmt. Tycker inte att det är så tokigt ändå...   En IK1 har vi tävlat i och det blev en hed...

Av Birgitta Strige - 10 februari 2015 09:54

ÄLSKADE KEYA         Tänk vad fort livet kan förändras !!   Här är en bild på en dig tio-veckor gammal. Keya som hade hela livet framför sig med roliga saker att göra och så blev det knappt 6 år som vi fick ha kul ihop     Allt kom ...

Av Birgitta Strige - 1 februari 2015 15:06

Hej alla bloggvänner !!   Ni har väl undrat varför jag inte bloggat det är tyvärr så att det är så mycket enklare med fb. Men har jag äntligen redigerat lite nytagna bilder på mina fina tjejer:-) Jag har fått en ny vänsterhöft och håller på m...

Ovido - Quiz & Flashcards