Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Birgitta Strige - 17 oktober 2011 15:08

Ja det har det sannerligen varit.....


Nina kom redan på torsdag eftermiddag. Hämtade henne i Tranås. Vi passade på att handla färg och allt annat som skall till när valprummet skulle fixas. Det skall bli mitt sovrum när allt är klart. Kommandevalpkull får överta mitt rum.

Hann inte mer än komma hem så satte Nina igång med....


att täcka golvet


  


sen var det dax för att spackla


  


som ni ser en hel del arbete...


  


Fredagen började med att slipa på alla ställen som var spacklade. Fy tusan vad det dammade...


  


Sen var det änteligen dax att börja måla. Jag hjälpte till lite men det mesta jobbet stod Nina för..


Det börjar så smått likna något...


  


Lördagen var det dax för 2:a strykningen.  Nu börjar det bli riktigt fint. Vilken skillnad...


  


Lördag förmiddag kom Maggan, Leif och Patrik upp för att hjälpa till med att ta ut fårens ströbädd. Patrik skulle även klippa mina får. Leif hade som vanligt en hel del som behövdes fixas med. Han började med att göra ett lock till ensilagehäcken. Det vart super bra...


   


Men vad tusan gör han, ser det ut som Pajaz tänker....


  


Patrik är igång..

 

   

 

 

Aha han klipper får....


   


Kul för han att ligga där och titta medans jag sitter bunden här. Fy vad livet är orättvist...


   

 

Fin har han blivit lilla Isac ...

 

  

 

Efter klippningen var det  ströbäddens tur. Det är verkligen ett tungt jobb....

 

  

 

Det finns massor av kraft i dom armarna....

 

   

 

Sådant tufft arbete kräver en paus emellanåt...

 

  

 

Vid 17-tiden var allt klart. Vi avslutade med fika för sedan var det hemresa för Maggan Leif och Patrik några timmars bilåkande. Efter ut fodringen kunde Nina och jag ta kväll. Kroppen och knoppen behövde vila.

 

På söndagen innanNina for tillbaka hem till Väster Haninge så ställde vi iordning allt. Mitt nya sovrum blev sååå fint.

 

    

 

TACK  ! Nina Maggan Leif och Patrik för all hjälp. Vilket jobb ni alla gjorde...

 

Kram

Gittan

Ovido - Quiz & Flashcards