Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Birgitta Strige - 23 oktober 2011 15:45


Vilken vacker höstadag det har varit idag   


Morgonens bestyr består av utfodring av....


Tackorna  


  


 När dom fått sitt är det läge att åka till lammen. Det ser ut som att hundarna tycker det är något trångt i bilen  


  


Lammen väntar på mat.  Hungriga !


  


Ida för bort dem så jag kan fylla på kraftfoder...


  


Det här tacklammet försöker alltid överlista Ida men ännu har hon inte lyckats...


  


När jag säger Okey till Ida då släpper hon fram dem...


  

 

Nu är det dax för morgonruset....


  


Tjippen vänder tillbaka för att kolla att matte är med....


  


Ida smyger på Tjippen....


  


Har även hunnit med att träna både Ida och Keya på lammen. Dom går på ett naturbete så i fråndrivningarna  ser jag dem inte alltid. Nyttigt för dem att få jobba självständigt. Ida är ju van vi det, men för Keya är det nytt och hon växer verkligen med uppgiften. Tänk vilka problem jag hade att lära Keya dela och nu både singlar hon och delar utan problem. Hoppas det håller i sig till vi startar upp nästa säsong.  Har redan börjat längta till nästa tävlingsäsong men fy vad det är långt dit. Minst 6 månader   


Idag har det flyttat in en ny familjemedlem på Lövstad.

Lite läskigt tyckte katten Sigge allt att det var. Han gömde sig i tvättstuga med en gång som tur är var det rätt plats. Där finns både mat och lådan till honom. Skall bli spännande att se hur min gamla katt Tilda tar emot nykomlingen.


Sigge   


  


Visst är han fin ? Lilla Sigge...


  


Ha det bäst !

Gittan

Ovido - Quiz & Flashcards