Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Vinter !

Av Birgitta Strige - 6 december 2011 15:29

Så här såg det ut när jag kom ut i morse

 

  

 

Kul tyckte hundarna som plöjde fram. Kallas det snörök ????

 

 

 

Som alltid är det kapplöpning. Morsan Ida håller täten...

 

   

 

Min snöprinssesa....

 

   

 

Tjippen och Lippis älskar snön...

 

   

 

Vilken blick....

 

   

 

Nu är julmarknaderna avklarade och dom har gått braoch då  känns extra skönt att stänga till hantverksdörren och ta ledigt från syendet i några veckor.

 

Har lånat några goa böcker på bibban som jag nu skall avnjuta mellan vardagsbestyren. 

 

Ida har börjat löpa så nu räknar jag med att Keya kommer om ca 1 vecka och då blir det att åka och para henne i julhelgen. Inte så kul, men, men... Det är bara att gilla läget. Men som sagt först skall hon börja sitt löp.

 

Ingen vallning i sikte ännu för just nu är det för mycket snö. Tror att det kan vara bra med ett uppehåll för hundarna om inte annat så för mig så att suget kommer tillbaka.

 

Nu skall jag ge mig ut och fodra det är redan mörkt så det blir pannlampa på. En jäkla bra uppfinning.

 

Ha det gott !

Gittan & 16 tassar

 
 
Ingen bild

Anneli

6 december 2011 16:42

Mysiga vinterbilder! Hoppas du orkar med skottandet bara..
Som jag vet så behöver du bara ett tags "vallningsvila" innan du klättrar på väggarna igen! ;)
Massor av KRAMAR!! <3

 
Ingen bild

Nina

7 december 2011 09:01

Wow, vad mycket snö!!! Blir lite avundsjuk men det ska ju komma här också till helgen. Längtar efter snön och ljuset. Många pussar och kramar till er alla

 
Ingen bild

Maggan

8 december 2011 10:20

Helt klart är det jobbigt att skotta men hundarna håller sig i alla fall rena. Jag är aningen trött på mitt skitiga grovkök.
Kram Maggan

 
Ingen bild

Christer

8 december 2011 23:30

Oj vad snö, här i blekinge är
det regn och blåst som det bjuds på =(
Kram Christer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Strige - 17 mars 2016 14:52

Sitter ute i den goa vårsolen och njuter ? Äntligen har våren kommit. Efter både promenad, vallning och lite städning på tomten ligger hundarna helt avslappnande och sover. Inte lilla Eja det är alldeles för mycket att hålla koll på Ha det gott i ??...

Av Birgitta Strige - 6 juni 2015 09:44

 Älskade Sigge          Jag fick bara ha dig till låns i fyra år    Hade hoppats och trott att vi skulle få många fler år tillsammans     Vad som hänt dig får jag aldrig något svar på...   När jag körde in till mig efter att ha varit bo...

Av Birgitta Strige - 26 maj 2015 17:02

Oj oj oj det var många månader sedan jag skrev........... Det är så mycket smidigare med fb så bloggen kommer i skymundan      Vi har vår men inte så varmt. Tycker inte att det är så tokigt ändå...   En IK1 har vi tävlat i och det blev en hed...

Av Birgitta Strige - 10 februari 2015 09:54

ÄLSKADE KEYA         Tänk vad fort livet kan förändras !!   Här är en bild på en dig tio-veckor gammal. Keya som hade hela livet framför sig med roliga saker att göra och så blev det knappt 6 år som vi fick ha kul ihop     Allt kom ...

Av Birgitta Strige - 1 februari 2015 15:06

Hej alla bloggvänner !!   Ni har väl undrat varför jag inte bloggat det är tyvärr så att det är så mycket enklare med fb. Men har jag äntligen redigerat lite nytagna bilder på mina fina tjejer:-) Jag har fått en ny vänsterhöft och håller på m...

Skapa flashcards