Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Birgitta Strige - 25 januari 2013 14:00

Det var ett tag sedan jag skrev  och förresten finns det inte så mycket att berätta.

Den mesta tiden går åt till att hålla värme i huset. Det går åt mycke ved denna vinter  

Lite träning har det allt blivit och Abbie artar sig bra. Helt plötsligt var hon inte lika lyhörd och koncentrerad hon flamsade mest runt. Det visade  sig att hon börjat löpa så hon är förlåten.


Vad det gäller Keyas löp så har hon inte kommit. Hoppas att Abbie drar igång henne. Någon parning blir det inte nu utan jag skjuter på det till hösten istället.  

Igår var det en så där underbart vacker vinterdag. Livsandarna vaknar när solen är snäll och tittar fram. Fåglarna kvittrade så mycke att t.om döva jag hörde det  


Naturligtvis fick kameran följa med på solskenspromenaden  


Ida och Tjippen

 


Tjippen

 


Ida

 


Filippa

 


Ida har fällt av nästan all päls. Min lilla skabbräv  


Undrar om det är fotografen dom räcker ut tungorna åt  



Sötnosen Abbie


Keya kollar om dom andra hänger med 



Full fart på Filippa

 


Även Keya behöver ta en paus ibland fast inte så lång stund...


Vem vallar vem ????



Tjippe dippen !

 


Lippis   


Abbie o Keya


Till sist mitt lilla   Abbie 11 månader gammal

    


Kämpa på för snart är Våren här !


Ha det bäst !

Gittan                 

Ovido - Quiz & Flashcards