Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

22 februari

Av Birgitta Strige - 22 februari 2013 16:31

Idag blir lill-tjejen Abbie 1 år!

 

Vad tog det året vägen?????


Jag är väldigt glad över att hon fick stanna hos oss på Lövstad för det är en glad positiv liten tik med massor av fart i och mycke vallning. Hon är väldigt lyhörd och vill göra det så bra hon kan och förstår.

Kul att träna henne för hon har rätt attityd till fåren hon viker inte en mm men hon dummar sig inte utan hon stirrar stint på dem och talar om med hela sitt kroppsspråk vem hon tycker skall flytta på sig  


Lite vallning blev det idag. Hon har blivit riktigt duktig på att fösa. Det har tagit lite tid att övertyga henne men nu är det inga problem.

 


Som sagt mycke spring i benen. Hon älskar att få sträcka ut...

       

 


Mamma Keya ser grym ut...

 


Moster Filippa ser däremot väldigt snäll ut..

 


Snälla farbror Tjippen

 


Mormor Ida som inte har mycke päls på kroppen Oj vad hon ser eländig ut !

 


Igår vad vi hos veterinären för vaccination. Jag trodde alla fem skull ha en spruta men det vart bara Abbie som fick. Det skall visst vara 3 år mellan vaccinationerna numera. Inte gjorde det mig något, min plånbok vart riktigt glad  


Ha det så bra ni kan !


Snart är våren här och då börjar livandarna att vakna   


Gittan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Strige - 17 mars 2016 14:52

Sitter ute i den goa vårsolen och njuter ? Äntligen har våren kommit. Efter både promenad, vallning och lite städning på tomten ligger hundarna helt avslappnande och sover. Inte lilla Eja det är alldeles för mycket att hålla koll på Ha det gott i ??...

Av Birgitta Strige - 6 juni 2015 09:44

 Älskade Sigge          Jag fick bara ha dig till låns i fyra år    Hade hoppats och trott att vi skulle få många fler år tillsammans     Vad som hänt dig får jag aldrig något svar på...   När jag körde in till mig efter att ha varit bo...

Av Birgitta Strige - 26 maj 2015 17:02

Oj oj oj det var många månader sedan jag skrev........... Det är så mycket smidigare med fb så bloggen kommer i skymundan      Vi har vår men inte så varmt. Tycker inte att det är så tokigt ändå...   En IK1 har vi tävlat i och det blev en hed...

Av Birgitta Strige - 10 februari 2015 09:54

ÄLSKADE KEYA         Tänk vad fort livet kan förändras !!   Här är en bild på en dig tio-veckor gammal. Keya som hade hela livet framför sig med roliga saker att göra och så blev det knappt 6 år som vi fick ha kul ihop     Allt kom ...

Av Birgitta Strige - 1 februari 2015 15:06

Hej alla bloggvänner !!   Ni har väl undrat varför jag inte bloggat det är tyvärr så att det är så mycket enklare med fb. Men har jag äntligen redigerat lite nytagna bilder på mina fina tjejer:-) Jag har fått en ny vänsterhöft och håller på m...

Skapa flashcards