Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Birgitta Strige - 4 mars 2013 09:14


Igår hade jag besök av dom är två fina tjejerna!!!


Ullbitens Spice   

 


Ullbitens Thyme  

 


Matte och Husse fick också följa med. Matte Helen hade som vanligt en riktigt smarrig kaka med sig. Sånt som jag inte skall äta men gör det med förtjusning.

Vi hade några trevliga timmar tillsammans och naturligtvis måste vi valla men framför allt testa Thyme. Synd att det är så mycket is att ytan blir väldigt begränsad var vi kunde valla.


Här är en avundsjuk publik


 


Fina Spice som har blivit jätteduktig på vallning


Thyme


 


Den blicken kan flytta berg....

 


Tjoho !! Där är ulltussarna...



Fullt fart på den Ullbiten oxå !!!! 


 


Det här var ju kul Husse....


 


Men nu är jag trött så jag sätter mig här hos dig....


 


Åh vad jag längtar till våren!!!! Suget kom tillbaka efter gårdagens besök att kunna sätta igång med träningen på allvar. Få träffa alla trevliga vallningskamrater ute på träning o tävlingsbanorna igen.

Eftersom det är så mycke is att det varken går att ta någon långpromenad eller valla på något större fält får vi hålla till på baksidan huset.

Jag har därför börja träna Abbie på att dela och det går förvånansvärt bra. Det blir korta fösningar på ca 20-25 meter och lika korta hämt men det är alltid något.

Ida och Keya är det ju svårare med men det blir även där delning och singling. Jobba cirkel,flanker mm. Det är fantasin som sätter stopp, tyvärr.


Ha det bra och se upp för isfläckar...


Snart är Våren här !!!! 

Gittan  


Ovido - Quiz & Flashcards