Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Filippa

Av Birgitta Strige - 1 april 2013 09:11


Älskade Filippa 2001-05-01 - 2013-03-31      


 


Det gick så fort....


Du var med ute som vanligt på morgonen och hjälpte till med utfodringen. Glad och pigg som alltid och så helt plötsligt vinglade du till och fick svårt med balansen. När vi kom in så kräktes du och kunde absolut inte stå eller gå. Jag förstod då att det bara handlade om timmar. Veterinären på Djursjukhuset bekräftade vad jag redan visste. Du hade fått en kraftig stroke som slagit sig på balansnerven och det fann inget annat val för mig en att låta dig somna in.


Tack älskade Lippis för att vi fick så många år tillsammans. Du var mig alltid så trogen. Hittade aldrig på några dumheter. Älskade allt och alla. Vi älskade dig så mycket.


Så här minns jag dig min älskling  


Några av dom sista bilderna jag tog på dig Älskade  Lippis   

 

 

 

 


Filippa vi saknade dig så när vi tittade på TV igår kväll din plats var tom  

 


Du kommer alltid att vara med oss Älskade Filippa       


Matte Gittan   

 
 
Ingen bild

Suzanne+ Gd Vh Ullbitens Madicken

1 april 2013 09:50

Det gör ont i hjärtat och tårarna trillar. Kan bara låta dig veta att vi tycker också att Filippa var en underbar hund och gläds åt att vi fick en liten dotter efter henne. Inget kan ersätta en älskad och saknad vän men sorgen til trots så har du massor med fina minnen.
Och även om det var för tidigt så vem vill inte att försvinna snabbt när det är dags. Sörjer med dig. Många på-håll-kramar och väkommen till oss om du vill

 
Ingen bild

Nina

1 april 2013 10:00

Lilla söta och Goa Lippis som alltid ville alla väl!! Saknade efter henne är självklart stor. Många fina minnen finns det med henne hon kommer alltid vara med oss. Puss och kram!!!

 
Ingen bild

Maggan

1 april 2013 10:35

Goa Lippis. Vi saknar dig så.

 
Ingen bild

Anneli

1 april 2013 10:45

Tårarna rullar nerför kinderna när jag läser denna fina hyllning till bästa Lippis...
Att se hennes tomma plats känns så sorgligt...
Men hon har haft ett fantastiskt liv och fick tom jobba in i det sista.. Kram Gittan,vi tänker på dig!

 
Ingen bild

Marianne o. Janne

1 april 2013 12:00

Känner med dig precis så gick det med vår Atcha
Det blir en sådan chock glömmer det aldrig. Kan inte berätta det ännu utan att tårarna kommer och det är för 26 år sedan
Kram från oss båda

 
Ingen bild

Marie med flock

1 april 2013 20:08

Det gör så ont att läsa din blogg Gittan, Vet så väl hur det känns,hjärtat faller sönder,Finaste Filippa <3 En stor styrkekram från oss

 
Ingen bild

Britt

9 april 2013 08:37

Blev så ledsen när jag läste om Lippis. Hon var så lik våran Timmie.
De var verkligen syskonlika. Timmie har inte mycket hörsel kvar. Är stelare i kroppen, men älskar att gå till ladugården o titta på sina kor. Tyvärr går åren alldeles för fort. Hur många finns kvar av syskonkullen?
Kram från Britt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Strige - 17 mars 2016 14:52

Sitter ute i den goa vårsolen och njuter ? Äntligen har våren kommit. Efter både promenad, vallning och lite städning på tomten ligger hundarna helt avslappnande och sover. Inte lilla Eja det är alldeles för mycket att hålla koll på Ha det gott i ??...

Av Birgitta Strige - 6 juni 2015 09:44

 Älskade Sigge          Jag fick bara ha dig till låns i fyra år    Hade hoppats och trott att vi skulle få många fler år tillsammans     Vad som hänt dig får jag aldrig något svar på...   När jag körde in till mig efter att ha varit bo...

Av Birgitta Strige - 26 maj 2015 17:02

Oj oj oj det var många månader sedan jag skrev........... Det är så mycket smidigare med fb så bloggen kommer i skymundan      Vi har vår men inte så varmt. Tycker inte att det är så tokigt ändå...   En IK1 har vi tävlat i och det blev en hed...

Av Birgitta Strige - 10 februari 2015 09:54

ÄLSKADE KEYA         Tänk vad fort livet kan förändras !!   Här är en bild på en dig tio-veckor gammal. Keya som hade hela livet framför sig med roliga saker att göra och så blev det knappt 6 år som vi fick ha kul ihop     Allt kom ...

Av Birgitta Strige - 1 februari 2015 15:06

Hej alla bloggvänner !!   Ni har väl undrat varför jag inte bloggat det är tyvärr så att det är så mycket enklare med fb. Men har jag äntligen redigerat lite nytagna bilder på mina fina tjejer:-) Jag har fått en ny vänsterhöft och håller på m...

Ovido - Quiz & Flashcards