Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Birgitta Strige - 13 maj 2013 08:13


8-9 maj var Peter Nilsson hemma på Lövstad och höll kurs  för 4 av Idas o Jamies 7 månaders unghundar. Med var också Anna o Flynn efter Keya o Jake och Christer med Five efter Ida och Zippo


Samling på morgonen..Vi väntar på att Anna och Helen o Pelle skall ansluta..



Peter har lite genomgång av dagens övningar och Lykke tycker att det verkar intressant....


 


Eva och Zack efter avslutat pass.... Zack har en fin djurkänsla och ett behagligt sätt mot djuren. Är väl den som kommit längst av syskonen. Men se upp för dom andra är snart ifatt  



Dobby upptäcker att fåren är mycket intressanta...



Ida och Tjippen håller koll. Ida och Keya jobbad bra båda dagarna när fåren ville smita


 

Abbie kollar intensivt på den som är ute och vallar....


 


Så här trött blir man av att gå på kurs säger Lykke...



och Abbie....



och Dobby


              


Det var två mycket givande dagar. Första passet på unghundarna var det mest fårbajs som gällde men redan  andra gången dom gick ut  så upptäckte dom fåren.Efter två intensiva dagar kunde alla titulera sig vallhund. Det kändes fint att se tyckte  både Peter och jag. Vi är jätte nöjda med denna kombinationen


Nej, nej, jag har inte glömt Flynn eller Five....


Anna och Flynn fick till det riktigt bra. Anna har fixat både får och bete så nu är det bara att träna på..


 


Christer och Five har ett fint samspel. Oj vad fina egenskaper Five visade fram. Han är mycket lik mamma Ida i vallningen. Det vore synd att inte ta tillvara på det...




Efter vilan tyckte Lykke att det var dax för lite lek med Keya eller om det är Flynn????  



Tyvärr hann jag inte fota så mycket som jag hade tänkt och dom bilderna jag tog blev inte särskilt bra. Men detta är  vad jag har att erbjuda er   


Tack till er alla för att ni tar så väl hand om era Ullbitare !!!!


Kram Gittan   

Skapa flashcards