Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

17 okt

Av Birgitta Strige - 17 oktober 2013 09:04

Det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen...

Har inte haft lust eller tid ...

Det har ju hänt lite tråkigheter...

Både Tjippen och Filippa finns inte mer i vår flock här hemma på Lövstad och det har kännts väldigt tomt


Nu är det en Tjejtrio som består av tre generationer...


Mormor-Mamma-Dotter....

 

Tävlat har vi gjort väldigt lite denna säsongen och ej heller uppnått några resultat...

För Idas del är det sluttävlat .Hon gillar bäst att jobba och det gör hon väldigt bra  och med ålderns rätt får hon bestämma.


 


Keya och jag tränar på med att få ner farten och jag tycker att det artar sig. Sen skall det funka på tävling också...


 


Väntar på att Keya skall börja löpa och då skall hon paras med Tassehagens Wille. Jag tror på den kombinationen..


 


Abbie är nu röntgad och det känns mycket bra att det blev B på höfterna. Min fina lilla tjej


 


Har tränat Abbie mycket inför Vp både här hemma men också borta. Har verkligen satsat på att vi skulle klara det.Mina träningsmöjligheter är begränsade så vi har åkt kors och tvärs. Gick två endagars kurser för Karin Mörling där vi fick gå en Vp-bana X antala gånger hemma hos Barro Svanberg i Linköping. Jäklar vad nyttigt det var för henne och mig.Det är lätt att bli hemmablind även om man har en massa rutin.


 


Abbie har inte tyckt att fösning är kul ... men när hon tror att hon tjuvföser Ja då var det helt plötsligt riktigt kul..och det gick riktigt bra att vara lågt bort från mig


 


Här kommer hon med dem efter att ha kört runt dem på hela betet. Duktiga Lilla- Abbie


 

Abbie tar hem fårflocken alldeles själv


 


Sigge vill alltid vara med.........


 


Men en som aldrig följer med är gamla Tilda det är tyggast att hålla sig hemma tycker hon...


 


Vinterfodret är på plats en skön känsla...


 

En fin bild på några av mina silversmycken...


 


Må väl !

Gittan    

 
 
Ingen bild

Nina

17 oktober 2013 12:07

Vilka härliga bilder (som alltid), du är rena mästerfotografen. Du ska se att nästa säsong kommer Keya och Abbie gå hur bra som helst med många härliga tävlingar. Puss på er alla!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Strige - 17 mars 2016 14:52

Sitter ute i den goa vårsolen och njuter ? Äntligen har våren kommit. Efter både promenad, vallning och lite städning på tomten ligger hundarna helt avslappnande och sover. Inte lilla Eja det är alldeles för mycket att hålla koll på Ha det gott i ??...

Av Birgitta Strige - 6 juni 2015 09:44

 Älskade Sigge          Jag fick bara ha dig till låns i fyra år    Hade hoppats och trott att vi skulle få många fler år tillsammans     Vad som hänt dig får jag aldrig något svar på...   När jag körde in till mig efter att ha varit bo...

Av Birgitta Strige - 26 maj 2015 17:02

Oj oj oj det var många månader sedan jag skrev........... Det är så mycket smidigare med fb så bloggen kommer i skymundan      Vi har vår men inte så varmt. Tycker inte att det är så tokigt ändå...   En IK1 har vi tävlat i och det blev en hed...

Av Birgitta Strige - 10 februari 2015 09:54

ÄLSKADE KEYA         Tänk vad fort livet kan förändras !!   Här är en bild på en dig tio-veckor gammal. Keya som hade hela livet framför sig med roliga saker att göra och så blev det knappt 6 år som vi fick ha kul ihop     Allt kom ...

Av Birgitta Strige - 1 februari 2015 15:06

Hej alla bloggvänner !!   Ni har väl undrat varför jag inte bloggat det är tyvärr så att det är så mycket enklare med fb. Men har jag äntligen redigerat lite nytagna bilder på mina fina tjejer:-) Jag har fått en ny vänsterhöft och håller på m...

Ovido - Quiz & Flashcards