Alla inlägg under december 2013

Av Birgitta Strige - 17 december 2013 18:49


Idag har vi haft besök av Maggan och Leif med hundar !


Naturligtvis stod det vallning på schemat. Det var spännande att få se hur Isac har utvecklas han har blivit jätte duktig . Mycke djurkänsla där och väldigt samarbetsvillig. Den killen kommer att visa framtassarna på tävlingsbanorna nästa år så. Se Upp !  


Tog med mig kameran fick väl ihop lite bilder på hundarna........


Isac väntar på sin tur...


 


Dööö tråkigt att vänta tycker Abbie.......


 


Sätter mig väl upp så dom ser mig......


   


Keya tar det lilla lugna....tålamod så blir det min tur...har matte sagt.....



Det är nämligen Boss tur att valla........


 


Lite vallningsbilder på Isac


 


Keya har startat upp....men vem tusan räcker hon ut tungan åt ????


 


Så där det var snyggare med stängd mun......


 


En trevlig dag har vi haft men som alltid så tar det roliga  slut. Mörkret infinner sig så tidigt. Längtar till ljusare tider.


Keya mår utmärkt bra ! Den ända förändringen som jag märkt är att aptiten ökat. Det blir snart ändring på det efter ca 3-4 veckor in på dräktigheten så brukar matlusten vara som bortflugen på morgen  och ibland även på kvällen. Håller på en vecka drygt . Sen blir allt normalt igen....


Julen närmar sig med en rasande fart. Ser fram mot att min älskade dotter Nina kommer ner och firar jul med mig. Det blir den bästa julklapp som jag kan få.


Önskar er alla en riktigt bra Jul & Nyår Helg !!!

Gittan

Av Birgitta Strige - 8 december 2013 16:25

2a Advent och ett riktigt busväder !!!


Det har hänt lite sen sist...


Träningen med Ida -Keya och Abbie har gått bra denna höst. Abbie har utvecklats väldigt mycket. Hon är himla kul att träna för allt jag ber om så har hon en attityd som "okey det kan vi väl testa " min goa Pippi Långstrump  Keya har fått en säkerhet som känns jättebra och så har jag ju fått ner farten på henne så att gammeltanten hinner med lite bättre  Ida är bara för härlig hon är fullt medveten om att jag har släppt lite på kraven och det tycker hon är mycket trevligt så emellanåt går det väldigt fort men så trycker matte till och då blir det gamla härliga Ida igen  


Tog med kameran ut när vi skulle fodra i eftrmiddags. Det krävdes blixt i snövädret Inte dom skarpaste bilderna men ändå ganska häftiga.


Keya borrar ner sig i snön...


Lika så gör Ida...



Abbie står upp...bäst att vara beredd på att något kan hända...


 


Mor och dotter kollar fåren...hm man kanske skulle göra en insatts..

 


Matte har fyllt på mat så Abbie och Keya hämtar dem..


 


Keya avslutar jobbet ! In i stugvärmen med dem....


 


Ida sitter lungt och kollar så att jobbet blir rätt utfört ......


    


 


Keya har varit på en tripp ner till Öland och  är nu parad med Tazzehagens Wille  Så nu skall det bli valpar på Lövstad igen   


Valparna räknar jag med skall komma sista helgen i januari eller kanske dom första dagarna i februari  


Jobbat och slitit som tusan för att få ihop varor till Julmarknaden i Eksjö som var nu i helgen men så ställde vädret till det så att jag inte kom i väg.

Det blir inte alltid som man tänkt sig......


Må väl !

Gittan 

Ovido - Quiz & Flashcards