Alla inlägg under februari 2015

Av Birgitta Strige - 10 februari 2015 09:54

ÄLSKADE KEYA      

 

Tänk vad fort livet kan förändras !!

 

Här är en bild på en dig tio-veckor gammal. Keya som hade hela livet framför sig med roliga saker att göra och så blev det knappt 6 år som vi fick ha kul ihop  


Allt kom som en chock. Du som alltid varit frisk. Så helt plötsligt blev jag väckt en tidig morgon av att någon sparkade på mig( du ligger ju alltid vid mina fötter) Jag reste mig upp något irriterad och vad fick jag se! Jo, att du låg och krampade. Men men vad är detta ?? Nästa morgon ville  snabbt få tag på en veterinär. Det blev provtagning, undersökningar och så sattes du in på en låg dos mot EP men anfallen kom en då . Medicinen höjdes och höjdes ända tills vi var på en maxdos. Men anfallen kom tillbaka ändå och inte bara ett anfall utan tre inom 18-20 timmar. Det slet hårt både på  dig och mig. Jag såg ju hur du förändrades och att ditt liv inte var bra längre. Efter en mycket tuff helg tog jag kontakt med Ritva min veterinär till mina hundar och som jag litar fullt och fast på. Efter det samtalet bestämde jag mig för att du skulle få somna in. Ett mycket tungt och svårt beslut. Men jag tror att jag gjorde rätt. Nu får du träffa hela tjocka släkten i hundarnas himmel och bara ha det bra utan dom hemska kramperna.Jag älskar dig så mycket min söta fina Keya...

 

Vi har haft våra duster i vallhagen. Lika envisa båda två men när jag har övertygat dig hur jag ville ha det så har det gått riktigt bra för oss.

 

Keya totalsegrare i Blekingecupen 2012. Gissa om jag var stolt över dig då   

 

Socialt har du varit helt underbar både mot människor och andra hundar. Världens bästa lektant både med dina egna valpar och mamma Idas valpar. Abbie frågade mig i morse. Vem skall jag nu springa ikapp med ?

 

Vi saknar dig så Älskade Keya   

   

 

Av Birgitta Strige - 1 februari 2015 15:06

Hej alla bloggvänner !!

 

Ni har väl undrat varför jag inte bloggat det är tyvärr så att det är så mycket enklare med fb.

Men har jag äntligen redigerat lite nytagna bilder på mina fina tjejer:-)

Jag har fått en ny vänsterhöft och håller på med rehab och det går framåt tycker jag. Hoppas ju på att jag skall vara rörligare tävlingsåret 2015 mot vad jag var 2014

Småtränat hemma på min lilla plätt innan all snö kom . Nu är det ju helt omöjligt för det är blöt tung snö.Lite bekymmersamt blir det med träningen i vår,  eftersom vildsvinen har bökat upp vallen som jag brukar träna på så jag får väl försöka få komma till andra och träna. 

Har börjat så smått  att jobba med mitt hantverk igen. Det vore ju fint om jag kunde lyckats få till ett lager så jag inte behöver sy så mycket under sommaren. På mina 22 hantverksår har jag aldrig lyckats med det, men vem vet kanske blir det i år :-)

Kameran har varit med ute ett par gånger, tyvärr blir det inte så bra bilder som jag önskar när det är så mulet. 

 

Min fiiina Ida <3

Glad tjej som gärna bjuder in till lek...

 

Matte trogna vän...

 

 

Keya älskade envisa tjej...  

Som bara älskar att springa...

 

Finaste Keya älskling <3

Står redo att sätt igång att valla...

 

Åh så har vi då till sist min underbara lilla goa Abbies

Så himla härlig liten tjej


Tar en paus...   

Så härlig att jobba med min Abbie <3

 

 

Må så gott ! Nu är det bara att invänta VÅREN !!!

 

Gittan och mina  fyrbenta kompisar :-)       

Skapa flashcards