Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Birgitta Strige - 14 februari 2011 10:00

 Steg upp tidigt på lördags morgon för att utfodra fåren och starta upp bilen.Vi skulle åka till Borås på Sjuhäradsvallarnas årsmöte.

 

Men ack vad snopen jag blev. Bilen var heldöd inte ett livstecken. Rusade in och ringde grannen som genaste ställde upp med startkablar och vips så var bilen igång.

 In med packning och hundarna och så var vi på väg. Efter några mil fick jag en känsla av att något inte stämde. Började leta efter dörrnyckeln i fickorna ,då kom jag på att jag glömde att låsa. Nyckeln satt kvar i dörren. Bara att terrorisera grannen igen. Lena lovade så snällt att fixa det åt mig. Inte nog med att hon skall sköta djuren när jag är borta utan dessutom ordna upp mitt strulande.

 

Resten av resan gick bra torra och fina vägar. Vilken härlig känsla att återigen vara ute på vägarna.

 

Årsmötet var trevligt god stämmning och god mat som alltid.

 

Jag och hundarna åkte med hem till Maggan och Leffe. Där blev det mera god mat och gott vin. Kvällen vart sen vi hade så mycket att prata om , det var ju så längesedan vi sågs.

 

Söndag morgon kall och solig. Efter några timmar hade kylan blivit mer normal och vi bestämde att NU skall här vallas. Vilken härlig känsla att vara igång. Ca 2 timmar höll vi på då var vi alla jätte nöjda. 

 

Pajaz

 

 

Den blicken säger allt.....

   

 

Syrrans blick är lika skärpt...

 

   

 

eller ????

 

   

 

Än kan dom allt gamlingarna som snart blir 10 år.

 

Lippis

 

 

 

Pajaz  

 

 

 

Lippis gör en lång fråndrivning....

 

 

 

Tjippen vallar riktigt bra.....

 

   

 

Nu ligger jag gärna här och kollar er andra.....

 

   

 

Nu är det Boss tur...

 

   

 

Fina Bossen.........

 

   

 

Beslutsam herre........

 

   

 

Levererade........

 

 

Tack till fåren som ställde upp...........  

 

   

 

Nu undrar ni förstås om inte Ida och Keya var med. Jovisst var dom det, båda fick sig rejäla träningspass. Keya var riktigt duktig i fråndrivningen, där har hon verkligen utvecklats. Jag tror mycket av förändringen är att jag inte lägger henne utan hon får en bromsa upp signal så som jag alltid kört Ida.

 

Vilken toppen dag !!!!!!

 

Innan vi vände bilen hemåt blev det både middag och kaffe med dopp. Tack Maggan och Leffe.Ni ärdet bästa jag vet 

 

Gittan 

    

 

Ovido - Quiz & Flashcards