Alla inlägg den 13 november 2010

Av Birgitta Strige - 13 november 2010 09:00

 

Igår hade jag besök av Gunwor o Finn, Solwig o Taggen. Gunwor skulle Hd-röntga Finn hos min veterinär Ritva på Sörgårdskliniken. Hon är erkännt duktig på att röntga höfter. Gissa om vi var spända när vi åkte dit..

 

Efter att ha lyssnat på hjärta och lungor så var det dax för sprutan

 

 

 

Nu är det bara att vänta på att han kroknar....

 

  

 

Jag tror bestämt han börjar bli trött....

 

   

 

Matte håller frambenen...

 

 

 

Ritva lägger honom så att det blir rakt och fint...

 

   

 

Nu är det spännande...

 

   

 

Det ser ju bra ut. Hoppas att SKK tycker detsamma....

 

   

 

Idag har vi regn,regn,regn inte för att jag gillar det men en bra sak är ju att snön smälter bort och att jag kan börja träna mina hundar igen. Man får ta det onda med det goda.

 

Håller tummarna för Madde och Madicken som skall gå VP idag och för Marcus och Freja som startar IK-1. Lycka till !    

 

Tror att det blir en go bok inne i stugvärmen när regnet smattrar mot fönsterrutan. Det är faktiskt rätt så mysigt.

 

Ps Lördag eftermiddag

 

  

 

Fick alldeles nyss veta att Madeleine och Ullbitens Madicken fixade Vp på Mörkö med hela 91 poäng. Det måste ha varit ett riktigt snygg race.

 

 Är så himla glad att det blev så fina avkommer efter Ida - Zippo och Filippa - Zippo

 

Ha det gott !

 Gittan 

Ovido - Quiz & Flashcards