Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Breviksnäs

Av Birgitta Strige - 21 september 2011 09:21

Hundarna och jag har varit på Breviksnäs i ett par dagar. Det var så härligt att få träffa både stora och små.

Har varit med och hämtat barnen på dagis kul att se hur deras dagar ser ut på  "jobbet ".

 Trodde nog att barnen skulle vara lite blyga eftersom vi inte setts på ett bra tag, men icke det var pussar och kramar från första stund det värmer så gott i hjärtat när man får ett sådant mottagande.

 

Vi har även hjälpt till med lite fårjobb. Var väl lite skeptisk när jag skulle använda Keya istället för Ida ( Ida är skadad ) till att hämta och flytta ett par hundra får, jobba i trånga utrymmen, ta hem rymlingar, skilja mm. Vad min lilla tjej överrraskade, alla jobb jag satte henne på fixade hon galant. Där ser du sa Laila hon är mycket duktigare än vad du tror och jag är absolut beredd på att hålla med

 

Fick en överraskning till. Efter att Keya hade jobbat 3 timmar första dagen behövde hon en jobbar kompis andra dagen. Ta med Tjippen sa Laila, hm inget som jag var så där förtjust i . Han är ju så otränad som man bara kan vara. Men si den killen tog sitt jobb med största allvar. Han fixade långa förflyttningar och verkligen svåra pressions arbeten och han jobbade bra ihop med Laila. Tänk vad överraskad jag blev och ännu än gång blev jag slagen på fingrarna med mitt negativa tänkade om vad mina hundr kan och inte kan. Det är inte bara Ida som kan tydligen   

 

Här kommer lite bilder. Svårt med skärpan när det blir på långt håll och när jag samtidigt åker fyrhjuling..

 

Keya samlat ihop ett par hundra får som skall byta bete

 

 

 

Nu iväg till ett bete och hämta hem lite vallningsfår till tjusvallargänget som kommer på eftermiddagen för att träna . Det blir en fin gemenskap vid Lailas goa fikabord.

 

Tjippen ligger först för att samla ihop eftersläntare..

 

  

 

Keya har hämmtat ett gäng...

 

   

 

Nu skall vi dela av ca 20 st som vi skall ta med oss hem...

 

   

 

Tjippen väntar in oss. Pst kolla tungan...

  

 

Keya och Tjippen jobbar bra tillsammans....

 

   

 

Nu är dom på plats....

 

   

 

 Då var det bara att jobba vidare. Iväg och hämta några rymmlingar. Tjippen fixade det bra....

 

  

 

Jag har även hunnit med att träna Keya, ätit mycket god mat. Som ni förstår så har jag haft det hur bra som helst.

 

Gissa om jag hade trötta hundar när jag körde hem igår ? Ett tag undrade jag om jag hade glömt kvar dem för dom varken hördes eller syntes  till på hela hemresan. Dom låg helt utslagna . Ni kan tro att dom var supernöjda.

 

Ha det fint !

Gittan    

 
 
Ingen bild

Helen m familj

21 september 2011 10:57

Härligt Gittan, förstår att du haft underbara dagar på Breviksnäs!!! Lailas mat o fika går inte av för hackor... Och Du Gittan, Du ska lite på dina hundar. Ullbitens kan man ALLTID lita på i vått o torrt!!! Vi ses snart KRAM från oss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Strige - 17 mars 2016 14:52

Sitter ute i den goa vårsolen och njuter ? Äntligen har våren kommit. Efter både promenad, vallning och lite städning på tomten ligger hundarna helt avslappnande och sover. Inte lilla Eja det är alldeles för mycket att hålla koll på Ha det gott i ??...

Av Birgitta Strige - 6 juni 2015 09:44

 Älskade Sigge          Jag fick bara ha dig till låns i fyra år    Hade hoppats och trott att vi skulle få många fler år tillsammans     Vad som hänt dig får jag aldrig något svar på...   När jag körde in till mig efter att ha varit bo...

Av Birgitta Strige - 26 maj 2015 17:02

Oj oj oj det var många månader sedan jag skrev........... Det är så mycket smidigare med fb så bloggen kommer i skymundan      Vi har vår men inte så varmt. Tycker inte att det är så tokigt ändå...   En IK1 har vi tävlat i och det blev en hed...

Av Birgitta Strige - 10 februari 2015 09:54

ÄLSKADE KEYA         Tänk vad fort livet kan förändras !!   Här är en bild på en dig tio-veckor gammal. Keya som hade hela livet framför sig med roliga saker att göra och så blev det knappt 6 år som vi fick ha kul ihop     Allt kom ...

Av Birgitta Strige - 1 februari 2015 15:06

Hej alla bloggvänner !!   Ni har väl undrat varför jag inte bloggat det är tyvärr så att det är så mycket enklare med fb. Men har jag äntligen redigerat lite nytagna bilder på mina fina tjejer:-) Jag har fått en ny vänsterhöft och håller på m...

Ovido - Quiz & Flashcards