Alla inlägg under januari 2011

Av Birgitta Strige - 30 januari 2011 16:39

En solig vacker söndag har det varit...

 

 Några plusgrader ute och en liten föraning om att våren inte är allt för långt borta  

 

Idag har jag haft besök av mina barnbarn Linus och Julia. Tänk att Linus snart fyller 4år, tiden bara rusar iväg. Lilla Julia är lite drygt 6 månader men sitter så fint redan.

 

Julia  

 

   

 

Lilla prinsessan   

 

   

 

Storebror Linus  

 

   

 

Pappa och Linus busar..........

 

   

 

Det går lugnare till när mamma Lotta är med och leker...

 

   

 

Har ställt in promenaderna i några dagar för Keya har haft problem med bakre trampdynorna. Hon far ju fram som en vilde där det är grusat och där det är skare. Inte så bra, så nu är det bara tråååååååkigt  

 

Om tövädret fortsätter så tar jag nog ut fåren snart och kör små korta träningspass för suget är väldigt starkt både hos mig och hundarna.

 

Annars händer det inte så mycket här på Lövstad. Bara dom vanliga sysslorna när man har djur. Hoppas att baggen går på slakt i nästa vecka för nu har han gjort sitt.

 

Möte på tisdag med Gränna Hantverkarna planering in för öppnandet i slutet på april. Tänk att vi snart är där !!!

 

Ha det fint

Gittan 

Av Birgitta Strige - 14 januari 2011 17:16

Lite bilder från dagens promenad !

 

Upptäckte igår att någon kört med traktor på vallarna så det har blivit breda fina hjulspår som det går alldeles utmärkt att promenera i....

 

  

 

fast det är ju enkelriktat som en del har svårt för att inse..

 

  

 

eller hur...

 

  

 

Nu har alla fått klart för sig vad som gäller...

 

  

 

Snökanterna är lika höga som Ida...

 

  

 

Snögubben Tjippen....

 

  

 

Snögumman Filippa...

 

  

 

Här är det inte tal om några ilningar i tänderna inte...

 

  

 

Filippa ser fundersamt ut....

 

  

 

undrar vad hon söker....

 

   

 

Här tränade Maggan och jag låååånga fråndrivningar i höstas. Minns du Maggan ??? Inte utan att jag längtar dit

 

  

 

Efter en solig lagom kall vinterpromenad var det dax att gå tillbaka till hantverksrummet igen.

 

Här sitter jag och syr...

 

  

 

och här står jag och skär till mina alster...

 

  

 

Men nu är det helgen och då tänker jag ta ledigt. 

 

Ha det gott !

Gittan

 

 

 

    

Av Birgitta Strige - 5 januari 2011 16:01

 

När jag tittade ut på morgon ser jag att det det har kommit mycket snö på garagetaket. Nu måste jag ta mod till mig att gå upp och skotta av det. Eftersom det pratas om mer snö under dom närmaste dagarna så är det bara att göra det.

 

Ja är behövs det verkligen skottas..

  

 

Nu är jag igång. Det var ju inte så farligt...

  

 

Tjippen kommer upp och håller mig sällskap en stund....

  

 

Ida står nedanför och undrar vad tusan jag håller på med...

  

 

Bry dig inte om matte, vi kan väl leka istället tycker Keya........

  

 

 JIPPI !!!! Jag fixade det !!!!

  

 

Vi har fått en ny hyresgäst här på Lövstad !

 

Ekorren...

 

 

satt i.........

   

 

tallen...

   

 

Småfåglarna har det tufft nu så det gäller att ta till vara varje litet frö...

   

 

Träningen ligger nere just nu för det är ett islager under snön. Vi har återgått till våra promenader på vägarna, inga skogspromenader längre för det går inte att ta sig fram i skogen. Inte utan vi längtar till att snön skall smälta bort.

 

Väntar på att Ida skall börja löpa men det händer inget så snart är det försent. Kan inte ha valpar när jag jobbar i Gränna så då får vi ta det på nästa löp, tyvärr.

 

Ha det bäst !

 

Gittan

 

   

Ovido - Quiz & Flashcards