Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Vallning

Av Birgitta Strige - 13 november 2011 14:17


2 dagars intensiv vallning blev det när Gunwor och Solwig kom och hälsade på. Vi tränade på dolda hämt. Det funkar bra på mitt naturbete att gömma undan fåren. Finn imponerade med att klara det galant så också Taggen.


Jag fick tips på hur jag skulle lära Keya lock back och efter några gånger så gjorde hon det klockrent.  


Jag visade dem hur jag tränar slalom med mina hundar. Sätter upp elpinnar med 5 meters mellanrum lite tajt kan tyckas. Träningen är mycket nyttig för jag måste ha focus på fåren hela tiden så jag kan styra hunden snabbt. Ett bra sätt att lära sig läsa får och hundarna tycker att det är förbaskat roligt.


Vi tränade också bana med allt vad det innebär. Tänk vad det är roligt att träna tillsammans med någon. Det är så mycket mer utvecklande man kan både ge och ta.


Trodde jag hade tagit många bra bilder dom här dagarna men tyvärr så var kameran på dåligt humör. Vet inte vad som har hänt  


Finn gör en snygg delning...


  


Taggen ligger och kollar...


  


Testade kameran idag och nu var den på bättre humör   


  


Keya


  


Tjippen


  


Till sist min nya kärlek Sigge   


  


Han är så himla go dennna katten. En riktig personlighet   


  


Idag har jag haft en slappardag det var inte svårt när det var skidåkning på Tv ..

Men imorgon är det till att intressera sig för hantverket då jag skall på julmarknader både första och andra advent. Vallningen får ta en paus nu. Inte för att hundarna vill det precis, faktiskt inte jag heller men det är ett måste.


Ha det Bäst !


Gittan

 
 
Ingen bild

Anneli

15 november 2011 08:51

Avundsjuk,jag är så avundsjuk... Jag vill ju också vara med er kruttanter och valla.;)

 
Ingen bild

Nina

15 november 2011 12:41

Vad härligt med vallning i november! Måste vara skönt på så sätt att vintern dröjer. Härliga bilder som alltid!! Puss och kram Älskar dig lilla mamsen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Strige - 17 mars 2016 14:52

Sitter ute i den goa vårsolen och njuter ? Äntligen har våren kommit. Efter både promenad, vallning och lite städning på tomten ligger hundarna helt avslappnande och sover. Inte lilla Eja det är alldeles för mycket att hålla koll på Ha det gott i ??...

Av Birgitta Strige - 6 juni 2015 09:44

 Älskade Sigge          Jag fick bara ha dig till låns i fyra år    Hade hoppats och trott att vi skulle få många fler år tillsammans     Vad som hänt dig får jag aldrig något svar på...   När jag körde in till mig efter att ha varit bo...

Av Birgitta Strige - 26 maj 2015 17:02

Oj oj oj det var många månader sedan jag skrev........... Det är så mycket smidigare med fb så bloggen kommer i skymundan      Vi har vår men inte så varmt. Tycker inte att det är så tokigt ändå...   En IK1 har vi tävlat i och det blev en hed...

Av Birgitta Strige - 10 februari 2015 09:54

ÄLSKADE KEYA         Tänk vad fort livet kan förändras !!   Här är en bild på en dig tio-veckor gammal. Keya som hade hela livet framför sig med roliga saker att göra och så blev det knappt 6 år som vi fick ha kul ihop     Allt kom ...

Av Birgitta Strige - 1 februari 2015 15:06

Hej alla bloggvänner !!   Ni har väl undrat varför jag inte bloggat det är tyvärr så att det är så mycket enklare med fb. Men har jag äntligen redigerat lite nytagna bilder på mina fina tjejer:-) Jag har fått en ny vänsterhöft och håller på m...

Ovido - Quiz & Flashcards