Alla inlägg den 28 mars 2011

Av Birgitta Strige - 28 mars 2011 15:56

Jobbade undan på förmiddagen så att vi kunde vara ute och träna in några timmar i det solig om än något kalla vädret.

 

Förväntansfulla hundar när jag började packa ner fika, vatten , koppel och naturligtvis kameran i ryggsäcken. Det brukar betyda att ´nu skall det bli vallning  

 

3 som vill,vill,vill valla..........

  

 

Men det är Tjippen som får den stora äran att hämta upp fåren.....

 

  

 

och ställa ut dem för hämt.........

 

  

 

Keya står startklar.....

 

  

 

Keya levererar...

 

  

 

Lägger sig när matte ha fått vad hon vill ha........

 

   

 

Dax för en paus.........

 

   

 

Nu tycker Ida att det är hennes tur.........

 

   

 

Full koncentration ..........

 

   

 

Ida jobbar Filippa vilar..........

 

   

 

Men nu är det banne mig min tur tycker Filippa....

 

   

 

Än kan allt Lippis........

 

  

Vi var ute i drygt 2 timmar, trötta men nöjda vände vi hemåt. Inga vårblommor ännu. Förra året vid den här tiden plockade jag tussilago men jag tror att det är minst 1 vecka försenat.Men snart så.........

 

Ha det fint !

Gittan

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards