Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Birgitta Strige - 17 februari 2012 16:48


Hej !

 

Om ni visste vad min matte är jobbig.  

 

Varje dag är det något som skall göras inför valpningen....

 

Det har rakats bort päls under magen, duschat har jag också gjort och det sista hon gjorde idag var att klippa klorna.

 

Nu tycker jag faktiskt att det får räcka. För nu vill jag vara ifred tills valpisarna kommer

 

Här kommer lite bilder på vad vi gjort dom senaste dagarna...

 

Rakad = Inte speciellt kul...

 

 

 

Det här var inte ett dugg roligare...

 

 

 

Tack och lov så är vi klara nu....

 

   

 

Idag var matte och jag hos veterinären med Sigge. Han skulle kastreras så han sluta att bråka med gamla Tilda hon behöver lugn och ro.

 

Matte passade på att väga mig och jag hade ökat hela 4,5 kg. Normalt så väger jag 15kg en ökning med 30%. Bra jobbat tycker jag     

 

Ha det !

 

Kram Keya    

Ovido - Quiz & Flashcards