Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Birgitta Strige - 22 augusti 2012 07:50


Abbie halvåret idag ! Grattis till Abbie och hennes syskon !


Det är en glad positivt tuff liten tjej.Jag är så glad att jag bestämde mig för att behålla henne.Hon är en frisk fläkt här hemma på Lövstad.


Redan vid 3 månaders ålder började hon visa intresse för fåren ville gärna smita genom fårnätet in till dem. Det blev att jag flyttade bort fåren så att frestelsen försvann.

Nu har vi börjat med lite träning inne i stora fållan och hon är bara för härlig

Här kommer lite bilder på Abbie när vi tränar


Tjenare nu är det bara att flytta på sig...


Det där ser ju okey ut....


Abbie jobbar på! Svårt att fota och samtidigt flytta på sig...


Inga problem med att tränga sig in bakom fåren i trånga lägen...


Nu har hon fått upp farten..


Åh så var det där med ligg ligg ligg..


Full focus...


kan man lungt säga ...

 Hade tänkt mig en valpträff i september men det blir inte av.Jag kom lite sent ut med datumet. Det var så några som kunde komma så vi får skjuta på det till våren och hoppas på att alla kan komma då.


I helgen var vi i Orrefors och tävlade. På lördagen skar Keya i hämtet och då är en bra placering borta. Söndagen gick det lite bättre 84/46 och en 8:e plats Gunwor o Finn 78/48 och 11:e plats, Markus och Freja 72/47 en 18:e plats.Jättekul att det var flera Ullbitare på samma tävling Hade en mycket trevlig helg i Orrefors.


Keya trött efter ett träningspass.....


 


Ha det gott !!

Gittan

              

Ovido - Quiz & Flashcards